Szamanka
Rada szamanów
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 21:19, 23 Cze 2006 Temat postu: legenda |
|
|
Legenda
Mimo,iz ludzie nigdy nie zauwazaja ich obecnosci,jest wiele duchow i zjaw na tym swiecie.Szamani to wyjatkowi ludzie,ktorzy nie tylko moga sie z nimi komunikowac,ale rowniez wykorzystywac ich moc do swoich celow.Walka Szamanow to zawody o tytul mistrza.Odbywaja sie co 500lat i maja na celu wybranie Szamana,ktory posiada najwieksza moc.Zyskuje on tytul Krola duchow,ktory panuje nad wszystkimi duchami.Krol Duchow ma ostateczna moc,potrafi sprawic,aby niemozliwe stalo sie mozliwe
Bason
Bason jest olbrzymim chinskim wojownikiem duchowym i duchem opiekuna lena,rywala yoh.Jest wojownikiem wszechczasow.Pochodzi ze starozytnych Chin i zostal przeszkolony w sztukach walki.
Data Yoh to główny bohater występujący w tej samej roli zarówno w mandze jak i anime "Shaman King". Na ten świat przyszedł wieczorem 12 maja 1985 roku w małej, cichej i spokojnej, miejscowości Izumo w wielkiej rodowej posiadłości, gdzie też spędził kilkanaście najmłodszych lat życia. Ma brata bliźniaka Hao, którego poznał dopiero w czasie Turnieju. Ojcem Yoh jest Mikihisa, matką Keiko, dziadkiem Yohmei, a babcią Kino. Jego duchem stróżem, a zarazem wiernym przyjacielem w dobrych i złych chwilach jest zamordowany przed sześciuset laty samuraj Amidamaru. Yoh należy do starej i szanowanej, posiadającej sięgające ponad tysiąc lat tradycje szamańskie, rodziny Asakurów. Jako dziecko narodzone w czasie bezpośrednio poprzedzającym rozpoczęcie się Turnieju Szamanów zgodnie z wolą swoich przodków i rodziców musi rozpocząć nauki mające doprowadzić go do zwycięstwa i zdobycia korony Króla Szamanów. Yoh jest typem luzaka, widać już na pierwszy rzut oka. Ma czarne, piękne, oczy i długie, jak na chłopaka, brązowe włosy z grzywką, co wydaje się rodzinne, opadającą po obu stronach czoła. Na głowie zwykle nosi pomarańczowo-czarne słuchawki, do których jest bardzo przywiązany, i rozstaje się z nimi możliwie jak najrzadziej, czyli w czasie snu i kąpieli. Ubrany chodzi w ciemnozielone, podwinięte u dołu spodnie, rozpiętą, do połowy lub zupełnie, białą koszulę lub t-shirt. Szyję zdobi mu naszyjnik wykonany z czarnych, przypominających pazury elementów na rzemyku. Do szkoły przymusowo, jak wszyscy, zakłada czarny krawat i marynarkę. Na nogach zawsze nosi sandały. W czasie walki zmienia swoje codzienne odzienie na specjalnie do tego przygotowany strój, będący prezentem przygotowanym specjalnie na takie okazje własnoręcznie przez jego narzeczoną Annę. Wzrostem nie imponuje, choć jak na swój wiek nie jest osobą niską, gdyż mierzy około 160 cm. Dzięki regularnym ćwiczeniom fizycznym ma praktycznie nienagannie ukształtowaną sylwetkę i jest w znakomitej formie. Młody Asakura prócz swego ekstremalnego wyluzowania jest strasznie leniwy, wielu jego przyjaciół uważa, że nie ma drugiego tak obijającego się szamana na tym świecie, a nawet w świecie duchów. Gdyby mógł wylegiwałby się całymi dniami słuchając muzyki albo szukał rozrywek. Gdy tylko pojawia się taka możliwość zasypia nie zważając na okoliczności. Sztukę tą opanował do perfekcji, potrafi zasypiać siedząc z otwartymi oczyma, na stojąco, w czasie nawet ważnej rozmowy, w szkole podczas lekcji, w domu, restauracji, środkach komunikacji, po prostu zawsze i wszędzie i nic nie jest w stanie mu w tym przeszkodzić. Słuchając muzyki, swojego ulubionego rocka, zasypia nawet na chwilę nie tracąc rytmu piosenki, której słucha. Ta "umiejętność" była przez pewien czas siłą wyniszczana przez Annę Kyoyama. Jest ona, pomimo ich bardzo młodego wieku, narzeczoną Yoh. Kiedy mieszkali jeszcze oboje w Izumo Yoh wszczął bójkę ze złymi i złośliwymi miejscowymi duchami. Mała Anna akurat będąca w pobliżu całego zajścia pomogła mu bez szwanku wydostać się z opresji, odsyłając oprawców na drugą stronę. Jako formę podziękowania szaman zaproponował, aby poprosiła, o co tylko zechce, a jej życzenie będzie dla niego rozkazem, który w miarę możliwości wypełni. Bez zastanowienia przyjęła ofertę i zażądała pozycji Królowej Szamanów u jego boku jako Króla, co było jednoznaczne ze ślubem. Yoh stara się od tego czasu dotrzymać obietnicy danej nowej narzeczonej. Mimo, iż wie, że nie ma możliwości odwrotu, nie przejmuje się tym, wie bowiem, że Annie na nim na prawdę zależy. Przyjaźnią się od najmłodszych lat i jest związana z całą rodziną Asakurów. Wracając do naszego bohatera... Jego ulubionym smakołykiem są cheeseburgery, ale oczywiście nie takie zwykłe, specjalizuje się wyłącznie w podwójnych i potrójnych z baru "Świnka", potrafi zjeść ich naraz nawet 10, a przynajmniej tak wynika z jego zapewnień. Na deser najchętniej wcina góry lodów truskawkowych, którą to sympatię dzieli także z Amidamaru i swoim przyjacielem Mortym. Yoh jest bardzo wyrozumiały dla ludzi i duchów. Wierzy, że każdy pozornie zły człowiek czy duch musi mieć jakieś powody do takiego postępowania. Ma niesamowitą umiejętność odkrywania w każdym dobra, choćby było ukryte głęboko na samym dnie zlodowaciałego, marmurowego serca. Uważa, że każdy może się zmienić, trzeba mu to tylko umożliwić, właśnie taką możliwość daje każdemu, kto pojawia się na jego drodze. Wybacza, a nie wypomina. Nauczył się zachowywać spokój w każdej sytuacji, co pozwala mu ocenić ją i wybrać najdogodniejsze wyjście. Dostrzega dzięki temu rzeczy nieosiągalne dla innych. Yoh wychodzi z założenia, że duchy ukazują się tylko ludziom o czystym sercu i szczerych intencjach, choć on sam do tej teorii pasuje jak ulał, to jednak nie zawsze sprawdza się ona wśród innych szamanów. Mocno wierzy w przyjaźń człowieka i ducha. Z jego twarzy prawie nigdy nie znika uśmiech, chyba, że stawka idzie o los jego najlepszych przyjaciół, za którymi skoczyłby w ogień, a jeśli zaszłaby taka potrzeba, oddał własne życie. Jego priorytetami są przede wszystkim pełne oddanie ludziom, na których mu zależy i honorowa walka z każdym przeciwnikiem. Zawsze uda mu się wymyślić jakiś dobry, pasujący do sytuacji żart, a jeśli trzeba uderzyć trafną ripostą zamiast się obrażać. On najmłodszych lat pracował pod czujnym okiem dziadka, Yohmei, nad kontrolą ducha. Mimo ciągłych przestróg nie tylko ze strony mentora, ale i całej rodziny nie rozumiał jak ważną misję ma w życiu do spełnienia i jak bardzo wszyscy na niego liczą. Dla Yoh szamaństwo było sprawą drugo, albo i nawet trzeciorzędnej wagi. Chciał zostać królem rocka i tylko to się liczyło, ale cóż, miał przecież zaledwie kilka lat. Dopiero z czasem uświadomił sobie jak wiele Turniej znaczy dla niego i całego rodu Asakurów. Przygotowania do Turnieju nie były dla Yoh ani łatwe, ani przyjemne. Mieszkając w domu Anny zarówno on jak i Amidamaru przechodzili karkołomny wręcz reżim treningowy pod jej czujnym i nieustępliwym okiem. Skończyło się beztroskie życie, każdy dzień stawiał nowe, co raz to trudniejsze wyzwania. Dało to jednak pożądane efekty, a postęp, jaki zrobił w stosunkowo krótkim czasie dał mu znacznie większe Foryoku i podniósł szanse na końcowy sukces w Turnieju. Yoh Asakura niesie na swych barkach cały ciężar rodzinnej historii i tradycji, a także oczekiwań i nadziei, jakie, z woli nieodgadniętego losu, na niego padły. Wytrwale i z niezatartym żadną porażką uśmiechem dąży do odległego, choć osiągalnego celu, wierząc, że cokolwiek się stanie zawsze skończy się dobrze... Czegokolwiek by jednak nie osiągnął, mimo chwil zwątpienia, pozostaje skromnym, choć pewnym siebie człowiekiem.
_________________
im łatwo. Amidamaru starał się ochraniać ich niewielkie pola ryżowe przed złodziejami, ale łamał przy tym każdy miecz, jaki wpadł mu w ręce. Wtedy właśnie Mosuke wykazał się swoim talentem, przetapiając nóż myśliwski na wspaniały miecz (Harusame) dla Amidamaru. Kiedy Amidamaru był już dorosłym, silnym samurajem, razem z Mosuke dostali się do pracy w grodzie tamtejszego cesarza. Jednak wkrótce potem sprawy przyjęły niespodziewany obrót i cesarz nakazał Amidamaru zabić przyjaciela z błahego powodu - nie chciał, by Mosuke dalej zajmował się wykuwaniem doskonałych mieczy, a jego najwspanialsze dzieła pragnął mieć na wyłączność. Amidamaru nie mógł się z tym pogodzić, chociaż wiedział, że sprzeciwienie się rozkazowi cesarza grozi rychłą śmiercią. Jednak opowiedział Mosuke o całym zajściu. Mosuke obiecał mu, że to dla niego zrobi najdoskonalszy miecz, który dostarczy następnego dnia o zmroku. Tak doszło do legendarnej bitwy na Strasznym Wzgórzu. Amidamaru walczył tam w obronie swego przyjaciela i mimo iż nie zdołał go ocalić, sam jeden zabił pięćdziesięciu żołnierzy z armii cesarza. I choć cel tak obfitego rozlewu krwi był szlachetny, właśnie tej nocy Amidamaru na zawsze został zapamiętany jako bezlitosny potwór i otrzymał przydomek "demon". Po śmierci, już jako duch, cierpliwie czekał blisko 600 lat na Mosuke i obiecany doskonały miecz. W 1998 roku spotkał młodego szamana imieniem Yoh. Kiedy miejscowy Gang Beznadziejnych zbezcześcił jego nagrobek, Yoh zaproponował mu, by wykorzystał jego szamańskie zdolności do wymierzenia stosownej kary za nikczemny czyn gangu na jego przywódcy - Bokuto No Ryu (Rio). Po udanej walce, Yoh był pod wrażeniem sprawności, siły i umiejętności Amidamaru. Mimo różnych opowieści o "demonie" i jego złej sławie, odnalazł w nim jego prawdziwe dobro, więc zapragnął, by został jego duchem stróżem. Amidamaru z początku stanowczo odmówił, ale kiedy Yoh pomógł zatroskanej duszy jego przyjaciela Mosuke zrealizować niespełnioną obietnicę - ostatni miecz dla Amidamaru - zgodził się zostać głównym duchem Yoh. Od tamtej pory bardzo zaprzyjaźnił się ze swoim podopiecznym, dla którego był teraz nie tylko opiekunem, ale i najwierniejszym przyjacielem. Amidamaru pomaga Yoh w zdobyciu tytułu Króla Szamanów w odbywającym się co 500 lat Turnieju Szamanów.
Anna Kyoyama OGÓLNE: W Shaman King 13-letnia Anna jest narzeczoną Yoh Asakury i jest Itako ( w oryginalnej wersji, w polskiej i angielskiej jest duchowym medium)- tradycyjnym japońskim szamanem (szamanką). Specjalizuje się w przywoływania duchów z każdego w zasadzie miejsca, nawet z zaświatów, co dla większości szamanów jest praktycznie niemożliwe. Agresywna i zdecydowana Anna, równie ładna jak przenikliwa, sprawia wrażenie zimnej i zarozumiałej. Aczkolwiek! w dramatycznych momentach pokazuje, jak bardzo troszczy się o swoich bliskich (zwłaszcza o Yoh). Anna wbrew pozorom nie jest okrutną, wyrachowaną babą z lodem zamiast serca, tylko naprawdę wrażliwą dziewczyną, która nie chce, by tym, na których jej zależy stała się krzywda. Anna wierzy, że to właśnie jej narzeczonemu pisane jest zostanie królem szamanów więc katuje go morderczymi, jednak bardzo owocnymi treningami. (Cóż, w końcu Yoh musi zapewnić jej łatwe i wygodne życie, prawda? ) Oczywistym jest fakt, że Anna kocha Yoh (jakkolwiek strasznie, śmiesznie, dziwnie czy żałośnie by to zabrzmiało). Teraz zapewne padają pytania skąd takie wnioski? Otóż Anna mówi to raz Mancie, raz nawet Silvie, poza tym, kiedy Yoh mówi jej, że nie chce walczyć z Hao, bo wie, że wtedy zginie, Anna mówi mu, że w takim razie zostanie żoną Yoh Asakury (fakt faktem: to stwierdzenie poprzedza mały rękoczyn, ale bezsprzecznie takie słowa padają). Jest wiele innych takich przykładów, które mogłabym przytoczyć, pytanie tylko: w jakim celu? Anna uczęszcza do Shinra Private Academy z Yoh i Mantą. HISTORIA: No i tu zaczynają się problemy, bo są małe sprzeczności. W polskiej wersji anime (zapewne w każdej wersji ANIME SK) Anna mówi, że jej ojciec był szamanem, a matka medium i jej rodzina jest bardzo szanowaną wśród innych szamańskich rodzin. Otórz fakty są trochę inne (mówiąc fakty mam na myśli źródło anime, czyli mangę). Anna była porzucona przez rodziców- Megumi Hayashibarę i Tarę Yaynę z powodu jej niecodziennych zdolności do widzenia tego, co kryje się w ludzkich sercach i umysłach, bez względu na to czy tego chciała, czy nie (innymi słowy nie miała kontroli nad swoimi umiejętnościami). Summa summarum mała Anna została odnaleziona i wychowana przez Kino (babcię Yoh), która umożliwiła Annie opanowanie jej mocy przez sztukę Itako, i teraz dopiero wszyscy przekonali się o jej imponującej sile. Właśnie dlatego dziadkowie Yoh uknuli mały plan i zaaranżowali ich małżeństwo. Zanim Anna poznała Yoh jej umiejętność czytania w ludzkich umysłach, znana jako reishi (w Polsce wzrok/widzenie duszy) była jedyną, nad którą dziewczyna nie mogła w pełni zapanować. Skutkiem było to, że za każdym razem kiedy przebywała wśród ludzi słyszała ich negatywne myśli, musiała poruszać się wśród złych, destrukcyjnych emocji. Z tego powodu zaczęła nienawidzić innych, a jej nienawiść samowolnie zrodziła coś w rodzaju "żywego manifestu"- demona Oni. Od tamtej pory Anna starała się wychodzić tak rzadko na ile było to możliwie, czyli najczęściej spędzała całe dnie w swoim pokoju. Anna i Yoh poznali się w wieku 10 lat w Osorezanie. Asakura obiecał przyszłej żonie, że gdy zostanie królem szamanów uwolni ją od jej uciążliwych zdolności. Jednokowoż! w tajemniczy sposób Anna odkrywa, że udaje jej się uwolnić od tego niekontorlowanego prześwietlania ludzkich myśli zaraz po spotkaniu z chłopcem. Od tej pory nieustannie trenuje go by był lepszym i silniejszym szamanem. Krótko mówiąc zrobiła z niego "żywą maszynę treningową" TECHNIKI: Kuchiyose (przywoływanie dusz)- Anna dzięki tej technice może w dowolnym miejscu i o dowolnej porze dnia i nocy przywołać duszę, jeżeli tylko ma parę informacji o tym, kogo przywołuje. GoumaChoufuku (Genma Choboku)- to w zasadzie jest bardziej pewnego rodzaju zaklęcie niż technika, którego użył Hao, by przejąć władzę na Shikigamis: Zenkim i Koukim. Anna używa go gdy Yohmei daje jej Chou Senjiryakettsu- księgę Hao, której strzegą właśnie Zenki i Kouki (btw- Hao jest pod wrażeniem tego, że Anna opanowała to hmmm? zaklęcie, technikę?). Dzięki temu Shikigamis zostają pewnego rodzaju duchami obrońcami Anny. Reishi (wzrok duszy)-zdolność, z którą Anna przyszla naświat, pozwala jej czytać w umysłach i sercach innych. Oprócz tego wszyscy wiemy o słynnych kopnięciach, legendarnym lewym... ale to są techniki, które pozwolę sobie pominąć. Z ciekawostek: Anna Kyoyama jest maskotką policji dyżurnej w Aomori , gdzie urodził się jej twórca (Anny, rzecz jasna, nie policji) Hiroyuki Takei.
Bokuto No Ryu (RIO) Jego dość długie imię oznacza Ryu of the Wooden Sword, czyli Ryo, drewnianego miecza. Przez całe życie szuka swego "Świętego Miejsca".Uratował on Yoh kiedy nie miał jeszcze ducha, przed zabiciem przez Lennego. Od kiedy poznał zdolności Yoh Asakury pragnie zostać szamanem. Pomimo tego, że początkowo sprawia wrażenie idioty, to z czasem okazuje się wartościowym członkiem drużyny Yoh. Jego duchem stróżem jest Tokageroh.
Tokagero Żył podobnie jak Amidamaru około 600 lat temu. Jego imię oznacza jaszczurkę. Za życia Tokagero był przywódcą bandyckiej szajki. Nadał sobie przydomek "Okrutnego", choć jak się potem okazuje, zupełnie niesłusznie i bezpodstawnie. Mimo, iż twierdził, że był bezwzględnym oprawcą, okrutnym mordercą i sprytnym złodziejem cały czas ukrywał się dokonując tylko niewielkich kradzieży. Podczas jednego z napadów został przyłapany i zabity przez Amidamaru. Od tej pory szuka swojego oprawcy, aby go zgładzić. Już jako duch zamieszkał w rKręgielni Lwów Salonowychr1;. Korzystając z pierwszej dogodnej okazji opętał Rio, aby w jego ciele dokonać zemsty. Włamał się do muzeum i wykradł stamtąd Miecz Światła, by zabić nim Amidamaru będącego w ciele Yoh. W walce miecz został złamany, a sam Tokagero nawrócił się i przyznał, że nie jest taki, na jakiego pozował i jakiego widzieli go ludzie za życia i jako ducha. Wkrótce potem został duchem stróżem Rio i razem biorą udział w Turnieju Szamanów. Mimo chwil zwątpienia nigdy nie zostawił swojego nowego przyjaciela. Tokagero dość szybko się zniechęca, ale potrafi realnie oceniać sytuację. Lubi być w centrum uwagi. Jego najsilniejszym samodzielnym atakiem jest gardłowy atak.
Horo Horo (TREY) Trey to szaman, a jego duchem stróżem jest Cori. Cori wywodzi się z rasy Drobiażdżków. Trey wystartował w turnieju po to, aby uratować Drobiażdżki przed wyginięciem. Jego broń to snowboard.
CORI Kororo to japońska ( i orginalna ^^ ) nazwa ducha stróża Horokeu. Ona wywodzi się z rasy drobiażdżków. Są to maleńkie istotki mające ok 10-15 cm wzrostu. Kororo zawsze ma przy sobie listek lili wodnej, ale to tak naprawde jest listek rośliny ''Fuki'' .Ona kontroluje lód i śnieg.Horokeu zazwyczaj umieszcza ją w desce swowboardowej. Cori nosi opaskę (tak jak Horokeu ) i stój podobny do mini-kimona. Mimo że Kororo jest malutka potrafi się bić i razem z Tray'em tworzą silną drużynę. Jej ulubiony ( i chyba najlepszy ) atak to ''Nimpopo Punch''
Len Tao Leny...Leny...Leny...Ma fioletowe włosy i żółte oczy i chyba dlatego kobiety mają do niego słabość :p. Len pochodzi z bardzo starego i potężnego rodu. Wuj Leniego od dziecka wpajał mu zasadę-zniszcz albo zostaniesz zniszczony. Ma wytatuowany na plecach znak posłuszeństwa dla rodziny. Kiedy Len zremisował w walce z Yoh w czasie turnieju szamanów stracił całe foryoku. Po niej Yoh zaprosił Leniego do swojego domu na imprezkę. Wtedy właśnie Leny został ich przyjacielem. Bason jego duch stróż zobaczył, że Leny jest szczęśliwy i nie jest już samotny. Po imprezce Leny pojechał z Basonem do wuja. Zbuntował się i znak na jego plecach znikł. Leny z przyjaciółmi pokonali go. Od tamtego czasu Len bardzo się zmienił. Ma inne nastawienie do życia i ludzi. Ma wiernych i wspaniałych przyjaciół. Także Bason stał się jego najlepszym przyjacielem z czego sie niezmiernie cieszy
Jun Tao Ren ma dwa lata starszą siostrę, Jun. Jest ona doshi (za pomocą talizmaów kontroluje umarłych). Jej stróżem jest Lee Pai-Long, gwiazda kina akcji, który zaginął 17 lat temu i został podarowany Jun w dniu jej narodzin. Gdy Yoh, Morty i Anna wychodzili z seansu filmu Pai-Longa, zostali zaatakowani przez Pai-Longa i Jun. Yoh miał problemy z pokonaniem mistrza, potrzebował miecza. Podczas zamieszania Morty uciekł, aby znaleść broń dla przyjaciela. Dzięki tej broni Yoh mógł stawić czoło Pai-Longowi. Po długiej i wyczerpującej walce, Yoh udało się zerwać z twarzy przeciwnika talizman kontroli . Ten wpadł w szał, lecz został szybko spacyfikowany przez swego mistrza- Shaolina. Jun przekonała się że duchy mają uczucia i zaprzyjaźniła się ze swoją, do niedawna, zabawką. Całe zajście obserwował Ren. Stwierdził iż jego siostra jest słaba i sam musi sobie radzić z pokonaniem Yoh.
LEE PAI LONG Data urodzenia - 29.11.1948 Lee Pai Long jest opiekunem Doshi. Posiada ciało (zombie). Przed walką z Yoh był kontrolowany poprzez amulet i zaklęcie Doshi. Lee Pai Long za życia był wielką gwiazdą kina akcji. Uwielbiany przez tysiące ludzi zniknął w niewyjaśnionych okolicznościach. Został schwytany przez wuja Jun. Jego ataki są wyjątkowo groźne, a nawet zabójcze takie jak : wieża bólu, kopnięcie dao-dando, atak furii .
Hao Asakura - Zeke Asakura (ZICK) Data Urodzenia - 12.05.1985 Duch Stróż - Duch Ognia (Spirit of fire) Hao Asakura, w angielskim anime znany jako Zeke Asakura Opis postaci: Hao jest główną złą postacią, a również przodkiem i jednocześnie bliźniaczym bratem Yoh Asakury, głównego dobrego bohatera. Ten potężny szaman z rodu Asakura dążył do zostania Królem Szamanów 1000 lat przed rozpoczęciem się tej opowieści. Opanował on wszystkie techniki Onmyoudou, łącznie z przewidywaniem przyszłości, używaniem reishi rozkazywaniem potężnym duchom i możliwością odrodzenia się. Hao umiał używać reishi (rodzaj telepatii pozwalający zajrzeć do ser innych), ale nie był w stanie do końca kontrolować swych mocy. Ponieważ żył w czasach wojny, chorób i głodu (era Heian), próbował pomóc innym swoimi zdolnościami. Tak, czy inaczej zaczął dostrzegać mroczną stronę ludzi, gdy próbując im pomóc używał reishi, a ci uznawali go za wytwór zła. Jego serce wypełniła nienawiść do ludzi, a jego celem stało się zostanie Królem Szamanów i zniszczenie rasy ludzkiej. Historia Hao trenował Walki Szamańskie by zostać Królem Szamanów. Zaczął wierzyć, że jest to klucz do oczyszczenie świata ze wszystkich nie-szamanów, którzy - jak uważał - burzyli naturalny porządek świata. Jego plany zostały odkryte i klan Asakura zebrał się i pokonał go. Dzięki swej władzy nad 5 elementami (ogniem, wodą, metalem, drzewem i ziemią) nie został ostatecznie zniszczony, mógł bowiem kontrolować cykl reinkarnacji. Zdecydował się odrodzić 500 lat później, w czas kolejnego Turnieju Szamanów. W swym nowym wcieleniu był członkiem klanu Patch, który organizował Turniej Szamanów. Jednym z jego potomków jest Silva, wybitny członek Rady Szamanów, będący sędzią walk szamanów. Po raz drugi ostaje zabity przez Asakura Yohken i Matamune (jego dawnego towarzysza), którzy używają Futsunomitama (Antiquity w ang. wersji), miecza duchów, i Senhachijuu, korali złożonych z 1080 koralików i zawierający w sobie moc najpotężniejszych duchów rodziny Asakura. Choć ginie nie zdoławszy zostać Królem Szamanów, to udaje mu się osiągną jeden ze swych celów i porwać Ducha Ognia, który będzie jego stróżem w następnym życiu. Duch Ognia jest jednym z 5 najpotężniejszych Duchów świata. (Pozostałe 4 to: Duch Deszczu, Błyskawic, Wiatru i Ziemi). O Hao Hao Asakura lubi oglądać walki. Pewnego dnia drużyna Yoh oraz X Laws walczyli, Chocolove ocalił Yoh gdy X Laws go atakowali, a Hao po prostu patrzył. W anime, gdy Yoh przybywa do Ameryki, Hao cały czas ma go na oku. Tak, czy inaczej to walka z silnymi szamanami oraz z Yoh jest tym, co najbardziej go interesuje.. SPOILER! Hao cały czas stara się uczynić Yoh jak najsilniejszym, by w momencie, gdy „staną się jednym" słabość Yoh i jego nie osłabiła. Wydarzenia w Shaman King Po raz drugi Hao odradza się jako członek rodziny Asakura. Niespodziewanie jednak jego dusza zostaje podzielona na dwie części, z których jedna znajduje się w ciele jego brata bliźniaka - Yoh Asakury. To czyni ich obu reinkarnacja prawdziwego Hao Asakury i dlatego są oni dwiema cząstki jednej osoby i dlatego tylko Yoh może pokonać swego brata. Gdy Hao rodzi się po raz trzeci, Yohmei Asakura chce go zabić, ale waha się chwilę, a to wystarcza by Duch Ognia mógł bezpiecznie zabrać swego podopiecznego. W wyniku walki Mikihisa Asakura, ojciec Hao i Yoh zostaje oszpecony i musi cały czas nosić maskę.. Gdy próba zabicia Hao tuż po narodzinach zawodzi, narodziny Yoh przynoszą nadzieję, że Hao jednak zostanie pokonany. W tym wcieleniu Hao wygląda niemal dokładnie jak Yoh i jest młodszą wersją oryginalnego Hao, a w jego żyłach płynie potężna krew rodu Asakura. Jego duchem stróżem jest Duch Ognia. Z powodu więzi Z Hao i tego, że jego podopieczny zginął 500 lat temu Duch Ognia stracił nieco ze swej mocy i może ją odzyskać jedynie pożerając dusze innych. W czasie jednak Turnieju jest już tak potężny - jeśli nie potężniejszy - jak w chwili, gdy został ukradziony z Patch Village. W swym trzecim wcieleniu Hao nie tylko chce zebrać wokół siebie potężnych szamanów do swego Królestwa, lecz również, namówić Yoh do przyłączenia się do niego. W Finale Turnieju, Hao wchłania duszę Yoh. Dwoje staje się jednym, Yoh udaje się uciec, bo chce powrócić do Anny Kyo-yama oraz swoich przyjaciół i kontynuować walkę z Hao Są bliscy sukcesu lecz Duch Ognia wchodzi do wnętrza Wielkich Duchów i pojawia się ponownie w nowej, złotej i znacznie potężniejszej postaci. W tej formie jest w stanie z łatwością pokonać wszystkich, w tym Yoh, gdy Yoh próbuje odeprzeć falę ognia wszyscy szamani przekazują mu swoje Furyoku, co pozwala mu kontynuować walkę mając niemal taką moc jak jego brat. Zdolności/Techniki: Ponieważ Hao włada 5 elementami, z łatwością może zmienić Ducha Ognia w ducha każdego z pozostałych elementów i to kiedy tylko chce. Jedynym powodem, dla którego używa Dycha Ognia, by pokonać innych jest ten iż lubi ogień. Jedynymi duchami zdolnymi pokonać któregoś z pięciu duchów są same Wielkie Duchy. Reishi (Wzrok Duszy) Zdolność do zajrzenia w serca innych. Bardzo przydatna, ale trudna do kontroli umiejętność, rezultatem tego było to. Że Hao słyszał myśli otaczających go ludzi, czy mu się to podobało, czy nie. Taizanfukun no Sai (Rytuał Taizanfukun) Taizanfukun to prastare chińskie imię Króla Piekieł, władającego umarłymi i ich losem. To dzięki tej technice Hao może się odradzać co 500 lat. Ring of Fire - atak podobny do ataku Yoh - ShinkkuBuddha Giri. Anime vs Manga W mandze, Hao zostaje Królem Szamanów, a Yoh stara się go pokonać. Seria kończy się w połowie konfliktu. W anime Duch Ognia wchłania moc Wielkich Duchów. Yoh - dzięki użyczonej przez innych szamanów mocy - pokonuje Hao przecinając go na pół. Turniej zostaje przerwany, ale rozpoczyna się na nowo pod koniec serii. Los Hao jest nieznany. W anime Hao zostawia małą Opacho własnemu losowi. Hao wypędza ją (Opacho jest chłopcem w angielskiej wersji i dziewczynką w mandze oraz wersji japońskiej) pod koniec walki, prawdopodobnie dlatego, że przewidział swoją przegraną i nie chciał by była jej świadkiem. Seria kończy się w sposób otwarty pozwalając zastawiać się dlaczego dzwonek wyroczni zadzwonił. Tak, czy inaczej manga wciąż jeszcze nie jest zakończona, a autor zrobiła sobie przerwę od rysowania. Nie wiadomo, czy seria będzie kontynuowana, ale prawdopodobnie tak."
Duch ognia jest to duch należący do Hao Asakury .Został on przez niego porwany przed swoją drugą reinkarnacją (czyli przed swoimi trzecimi narodzinami). Jest jednym z najsilniejszych duchów i potrafi zwiększyć swoją moc przez pożeranie dusz. Przez powstrzymanie 1080 korali Anny, pokazał jak ogromna jest jego siła. Duch Ognia na polecenie Zeke może spalić wszystko i wszystkich. Jego wielka siła wywodzi się miedzy innymi z dużej ilości foryoku swojego właściciela (Zeke). Najsilniejszym atakiem Spirit of Fire jest "Płomień Śmiercir". Jedynie Yoh potrafił obronić się przed tym atakiem. W 64 odcinku Yoh zabija Hao i ostatecznie niszczy Ducha Ognia. -------------------------------------------------------------------------------- Duch Stróż Hao Asakury. Jest jednym z pięciu najpotężniejszych duchów na ziemi (pozostałe to Duch Deszczu, Duch Wiatru, Duch Błyskawic i Duch Ziemi) Początkowo był świętym symbolem Plemienia Patch, jednak Hao porwał go 500 lat temu. Płomienie ducha służyły Hao do zabijania szamanów, którzy odmówili mu pomocy lub otwarcie go atakowali. Spirit of Fire może zwiększyć swą moc przez pożeranie dusz ludzi bądź innych duchów
FAUST VIII OGÓLNE: Prawdopodobne jest, że Faust to ósmy potomek legendarnego Doktora Faustusa- głównego bohatera niemieckiej powieści "Tragedia doktora Faustusa", który sprzedaję swoją duszę Mefistotelesowi w zamian za siłę i wieczną młodość i włśnie tutaj możemy doszukiwać się powiązania z formą Big Oversoul Fausta- Mephisto E. UOSOBIENIE: Faust był wyizolowanym i zamkniętym w sobie młodzieńcem, który zdecydował się studiować medycynę i zostać lekarzem, by wyleczyć swoją jedyną przyjaciółkę z młodzieńczych lat- Elizę- z jej śmiertelnej choroby. Znalazł lekarstwo i i wyleczył ją, po czym zaczęli wieść spokojne, szczęśliwe życie, do czasu, aż Eliza została zamordowana. Tak okrutnie doświadczony przez los, Faust znalazł się na skraju szaleństwa i począł studiować sztukę nekromancji, tę samą dziedzinę czarnej magii, którą niegdyś praktykował jego przodek- Faust I. Ma nadzieję, że dzięki tej sztuce uda mu się wygrać turniej szamanów i przywróci ukochaną do życia. Faus pokonuje Yoh w pierwszej rundzie (tak samo jak pozosttałych dwóch przeciwników), lecz później dołącza do jego drużyny, ba, pragnie by to Asakura zdobył koroną króla szamanów. Stróżem Fausta jest właśnie Eliza, a raczej jej szkielet, który przybiera cielesną postać po napełnieniu go furyoku. Z ciekawostek: pierwsze prawdziwe imię Fausta to Johann. Faust jest z reguły bardzo dokładną i cierpliwą osobą ze ścisłym umysłem (w końcu jest lekarzem, no nie? ), ale przy Elizie zupełnie traci głowę. Nie toleruje bezsensownego przerwania pracy, za to jest bardzo otwarty na krytykę, byle tylko wyleczyć Elizę. Faust jest uosobieniem poświęcenia: oddałby wszustkoi dla swojej ukochanej i zrobił by każdą rzecz, nie ważne za jaką cenę, by ją ochraniać. Właśnie jego przywiązanie daje mu wielką siłę w turnieju. Mimo jego nieco... ekhm... ekscentrycznego sposobu bycia i specyficznego gustu ubiorowego, największą moc czerpie ze swojego czystego serca; czystego, bo wie, że żyje by kochać i ochraniać Elizę. PRZESZŁOŚĆ: Początkowo Faust, tak jak cała jego rodzina, nie chciał mieć nic wspólnego ze sztuką uprawianą przez przodka- czyli czarną magią. Kiedy był młody poznał Elizę, pacjentkę jego ojca, która niestety była nieuleczalnie chora. Faust z zapałem i determinacją zaczął studiować medycynę, uleczył dziewczynę i ożenił się z nią, po czym otworzyli własną klinikę medyczną. Fust miał piękną posiadłość nad morzem, w której zamieszkał wraz z żoną. Ich życie było bardziej niż idealne, aż do dnia, kiedy Faust wyszedl do miasta, a jego żona została zamordowana przez złodzieja, który wkradł się do ich domu i strzelił jej w głowę. Po powrocie Faust ujrzał scenę z jego najmroczniejszych koszmarów. Próbował wszystkiego, jednak bezskutecznie. Od tamtej pory wskrzeszenie Elizy stało się jego obsesją. Zaczął studiować sztukę nekromancji... na osiem lat zamknął się w swojej pracowni w której w ogóle nie sypiał, czego skutkiem są fioletowe cienie pod oczyma i sine usta(niespaliście kiedyś przez całą noc bo uczyliście się muzyki baroku w Polsce i nie mieliście podkrążonych oczu i zsiniałych ust?). Dowiedział się o turnieju i postanowił wziąć w nim udział by wygrać i przywrócić swoją Elizę do życia. INNE: Fausta poznajemy podczas drugiej eliminacyjnej walki Yoh, który zostaje przez niegop pokonany. Niestety, w tym niemiłym incydencie wziął udział również Manta, który chyba był w najgorszej sytuacji ze wszystkich tam obecnych. Okrutny jakby się wydawało Faust traktuje go jak eksperyment... Jako Naekromata potrafi dotykać narządów wewnętrznych bez otwierania organizmu i nez szkód z racji swojej specjalizacji. Po tej pierwszej walce Faust znika i nic o nim nie wiadomo ąz do II serii w której pojawia się już jako sprzymierzeniec, który walczy po stronie Yoh i pomaga mu w dążeniu do zwycięstwa. Pada pytanie: jak to? Co w takim razie z Elizą? Ano z Elizą wszystko w porządku, dzięki Annie, która ożywia ją za pomocą swoich 1080 korali. Czyli wszystko kończy się dobrze, jedynie Manta ma pewnego rodzaju traumatyczne wspomnienia, które jednak odchodzą w niepamięć kiedy poznaje on "nowego" Fausta. TECHNIKI: Faust posiada władzę na szkieletami, może nimi poruszać co daje spektakularny efekt przy minimalnym zużyciu furyoku. W ten sposób Faust wyczerouje przeciwnika walką z wiatrem w zasadzie sam nie tracą siły. Jako szaman Faust używa też normalnego OverSoula- jego stróżem jest Eliza która przy zwykłej kontroli ducha przybiera swoją ludzką postać, jednak przy formie Big OverSoul łączy się z Mephisto Tworząc Mephisto E (E. od Eliza, ach ten Faust... ) W mandze Faust może uwięzić swoich przeciwników w klatce z kości.
Eliza Wiek: 26 lat (w roku zgonu) Urodziny: 29 Czerwiec Status: Duch stróż Fausta VIII Włosy: Blond Oczy: Niebieski Głos: Nierozpoznany Eliza jest żoną Fausta VIII. Po ślubie pracowała w klinice medycznej. Jej postać to naprawdę kościotrup z czerwonymi oczami, lecz iluzja jest dostarczana przez furyoku. Jest to zombie, które słucha poleceń swojego męża. Nigdy nic nie mówi i nigdy nie opiera się poleceniom męża.
Layserg Diethel (LAJZERG) Lyserg to czternastoletni szaman pochodzacy z Londynu. Za ducha stróża ma Chloe, przekazywaną w jego rodzinie z pokolenia na pokolenie. Jego marzeniem było pomagac ojcu, który był detektywem i różdżkarzem. Kiedy Lyserg mial sześć lat, ojcec zorganizował mu test różdżkarski - miał znaleźć klucz do otwarcia klatki Chloe. Lysergowi udało się to za drugim podejściem. Kiedy wrócił do domu jego rodzice już zostali zabici przez Hao. Lyserg postanowił się zemścić i osiem lat po tym wydarzeniu wziął udział w turnieju szamanów. Wiedział, że Hao jest dla niego za potężny, dlatego szukał sobie sprzymierzeńców w dość dziwny sposób. Z każdym napotkanym szmanem walczył, a z przegranymi nie chcial mieć więcej nic do czynienia. Kiedy napotkał Yoh i jego przyjaciół, spotkał się z inną postawą. Tu nie chciano z nim walczyć. Kiedy Lyserg pierwszy zaatakował, a Yoh był zmuszony się bronić, wahadło Lyserga rozpadło się na drobne kawałeczki. Lyserg już wiedział, że znalazł na tyle silną osobę, która może mu pomóc w jego zemście. Yoh przyjął Lyserga do swojej grupy, choć nie od razu. Lyserg ma dość trudny charakter. Ma podobny problem do Lena - jest zaślepiony nienawiścią do Hao i zrobi wszystko, żeby się zemścić. Przez to dołączył później do wyrzutków (x-laws) i zaczął to uważać za najlepszą decyzję w swoim życiu.
--------------------------------------------------------------------------------
Chloe Chloe (Morphine) jest duchem Layserg'a Diethel'a. Chloe jest bardzo małym, ale niezwykle silnym duchem, którego moc jest przekazywana z pokolenia na pokolenie w rodzinie Diethelów. Jedynym sposobem pozbawienia Chloe jej mocy jest zamknięcie jej w specialnej klatce.
--------------------------------------------------------------------------------
Chocolove Chocolove McDaniel jest murzynem ,nazywają go Joco. Przyszedł na świat w 1986 roku .Jest silnym szamanem ,a jego duchem stróżem jest Mic (Jaguar). Ma czarne włosy w stylu afro i gogle które nigdy nie zakłada . Nosi naszyjnik z trzech zębów chyba Jaguara oraz kamizelkę ciemno czerwoną z wzorkami żółtymi . Normalnie nie nosi spodni tylko spódniczkę tak że z wzorkami ,spodnie nosi tylko w pracy. Na lewej ręce nosi dwie bransoletki złote które on uważa że przynoszą mu szczęście! --------------------------------------------------------------------------------Za nim wyruszył w drogę ćwiczył go jego Mistrz aby został bardzo silnym szamanem ,lecz Hao zabił jego Mistrza ,a Chocolove dał mu słowo w ostatniej chwili że go pomści i będzie miał humor!! . Joco pracował w restauracji jako pomocnik kucharza zawsze na przerwie dokarmiał bezdomne koty . Jego marzeniem było występować na scenie w jego restauracji jako komik ,ale szef kuchni mu nie pozwalał i chyba nigdy nie dał mu tej szansy! -------------------------------------------------------------------------------- Kiedy spotkał Yoh i jego drużynę poszli do Dobbie Village ,w drodze Chocolove poznał nowy atak BigOversoul ,jak inni z drużyny w której on był . Chocolove był szybki zwinny i prawię ciągle żartował w końcu tego najbardziej uczył go jego Mistrz...! Ogólnie Chocolove McDaniel czyli Joco jest bardzo silnym szamanem prawdopodobnie był najsilniejszy kiedy z grupy Yoh kiedy go spotkali... Wziął udział w turnieju tylko dla tego że by mógł do słownie wszystko , taka była przecież nagroda za zajęcie króla szamanów! Jakby wygrał z pewnością zbudował sobie dużo scenę w HOLY WOOD i by został największym komikiem na świecie!!
--------------------------------------------------------------------------------
Post został pochwalony 0 razy
|
|